A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján Stefan Hartung, a mobilitási megoldásokkal foglalkozó részleg vezetője hangsúlyozta, hogy hiba lenne konkrét időpontot kijelölni a robbanómotorral működő járművek gyártásának betiltására.
A belső égésű motorokat ugyan nem, de ilyen motorok működtetéséhez szükséges berendezések, alkatrészek széles skáláját gyártó Bosch-nak a terület egyik vezető szereplőjeként kötelessége folytatni a fejlesztéseket, beruházásokat, mert teljességgel vállalhatatlan lenne, ha nem a leginkább környezetbarát technológiával működnének Bosch-termékekkel szerelt járművek, mondta.
Aláhúzta, hogy a következő évtizedekben ugyan jelentősen csökken majd a robbanómotorral működő járművek aránya, de bőven lesznek helyzetek, körülmények és járműtípusok, amelyeknél a robbanómotor a leginkább, vagy akár az egyetlen alkalmas megoldás, így a kereslet is megmarad. Példaként említette az elektromos meghajtású járművek használatához szükséges infrastruktúrával nem rendelkező, félreeső területeket, vidékeket és az úgynevezett nehézáru szállításban használt járműveket.
Kiemelte, hogy a klímavédelmi szempontból semleges mobilitás 2050-re kitűzött céljáért küzdve nem szabad felégetni a hidakat, azaz végérvényesen szakítani bármely technológiával. Mint mondta, a robbanómotor is lehet fenntartható, környezetbarát, szén-dioxid-kibocsátással nem járó és az emberi szervezet egészségét nem károsító technológia.
Volkmar Denner igazgatótanácsi elnök hangsúlyozta, hogy az Európai Bizottságnak nem lenne szabad egyedül az elektromobilitás fejlesztésére alapozni a klímavédelmi erőfeszítéseket, hanem valamennyi lehetséges technológiára, a többi között a hidrogén felhasználására és az úgynevezett szintetikus üzemanyagokra épülő megoldásokra nyitott megközelítést kellene alkalmaznia. Mint mondta, az éghajlatvédelem nem a belsőégésű motor, hanem a fosszilis üzemanyagok végét jelenti.
Amikor John F. Kennedy amerikai elnök bejelentette, hogy embert küldenek a Holdra, a technológiai megvalósítást a mérnökökre hagyta,
az Európai Bizottság esetében viszont az fenyeget, hogy éppen ellenkezőleg jár el, így tevékenysége a fejlődést hátráltató technológiai monopólium kialakulásához vezethet,